Gmina Męcinka przystępuje do przygotowania projektu polegającego na demontażu, zbieraniu, transporcie oraz unieszkodliwianiu azbestu na terenie gminy.

 

Istnieje możliwość pozyskania przez gminę dofinansowania w wysokości 85 % kosztów tego przedsięwzięcia dla naszych mieszkańców. Po stronie właściciela nieruchomości pozostanie pokrycie zaledwie 15 % kosztów inwestycji. Wszystkich chętnych właścicieli nieruchomości, które zlokalizowane są na terenie Gminy Męcinka zapraszam do złożenia stosownej deklaracji w Urzędzie Gminy Męcinka. Istnieje również możliwość pozyskania dotacji na odbiór zdemontowanych już wyrobów azbestowych” – informuje wójt Mirosław Brzozowski.

Deklaracje dostępne zarówno w siedzibie Urzędu Gminy Męcinka pok. nr 1 jak i na stronie internetowej www.mecinka.pl należy złożyć w siedzibie Urzędu do 8 lutego 2017r. Więcej informacji na temat dofinansowania można uzyskać w Urzędzie Gminy pok. nr 1, tel. 76 871 34 46.

Pozbycie się szkodliwego dla zdrowia azbestu stanowiącego pokrycia dachowe jeszcze wielu obiektów jest poważnym problemem wielu właścicieli nieruchomości. Wielu z nich nie podejmuje żadnych działań w tym zakresie głównie z uwagi na koszt inwestycji, specyfikę prac rozbiórkowych oraz konieczność utylizacji zdjętego materiału. Prace przy usuwaniu pokryć dachowych z azbestu może wykonać jedynie specjalistyczna firma. Postanowiłem podjąć działania mające na celu udzielenie pomocy naszym mieszkańcom i przystąpiłem do opracowania stosownego projektu w celu pozyskania 85 % dofinansowania na ten cel. Pragnę przypomnieć, że obecnie jako samorząd gminy udzielamy w ramach środków budżetu gminy wsparcia m.in. na usuwanie azbestu w wysokości do 60% wartości inwestycji, do kwoty 2 000 zł” – dodaje wójt Męcinki.

Deklaracja (PDF)