piątek, 17 maj 2024 YouTUBE Gmina Męcinka Facebook Gmina Męcinka Fundusze Europejskie Wymiana pieców w Gminie Męcinka

Uncategorised

Informacja o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2006 r.

Obowiązek corocznego uchwalania przez gminę gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych (gppirpa) wynika z art. 41 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, z 2003 r. Nr 80, poz. 719, Nr 122, poz. 1143 z 2004 r. Nr 29, poz. 257; Nr 99, poz. 1001; Nr 152, poz. 1597, Nr 273, poz. 2703 z 2005 r. Nr 23, poz. 186, Nr 132, poz. 1110, Nr 155, poz. 1298, Nr 179, poz. 1485/.

Zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości (art. 41 ust. 2) wskazują, iż gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych stanowi część strategii rozwiązywania problemów społecznych i jest uchwalany rokrocznie przez radę gminy i realizowany był przez Urząd Gminy. Zaś wątek narkomanii regulują przepisy ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. z zakresem zadań pokrywającym się z tym wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomanii w gminie Męcinka na rok 2006 został przyjęty w dniu 31 marca 2006 r. uchwałą Nr XLII/200/2006.

Środki finansowe na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii, pochodzą z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wnoszonych corocznie, w trzech ratach (do 31 stycznia, 31 maja i 30 września) przez wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych.

W roku 2006 przedstawiały się następująco:

 

I rata - do 31.01

II rata - do 31.05.

III rata - do 30.09.

Jednorazowe zezwolenia

Razem

Wysokość opłat

21617,62

20047,18

21921,05

393,75

63979,6

 Image

 

W dniu 5 stycznia 2006 r. zawarto umowę z firmą „Usługi Psychologiczne” Piotr Barczak, na prowadzenie Punktu Konsultacyjnego w Męcince, który zgodnie z umową był czynny trzy razy w miesiącu tj. w pierwszy, drugi, trzeci wtorek miesiąca po trzy godziny. Przyjmował wszystkie osoby wskazane przez GKRPA, a także zgłaszających się bez wezwań. Wezwanych do punktu zostało 54 osoby, a zgłosiły się 42 osoby z rozpoznaniem uzależnienia od alkoholu i 11 osób współuzależnionych. Trzy osoby podjęły leczenie odwykowe w Ośrodku Terapii Uzależnień w Szklarskiej Porębie, gdzie pozytywnie ukończyły terapię. Przeprowadzono 5 wyjazdów do osób, które nie zgłosiły się na wezwanie w celu motywowania do podjęcia leczenia. Wszystkie osoby zgłaszające się do punktu uzyskały fachową pomoc. Osoby uzależnione od alkoholu i narkotyków motywowano i proponowano różne formy terapii.

W oparciu o punkt konsultacyjny od dwóch lat działa grupa AA (anonimowych alkoholików) z mityngami w każdy wtorek od godziny 1700. Obecnie stałą terapię w punkcie prowadzi ok.12 osób z gminy. Założenie grupy w tak małej miejscowości należy ocenić bardzo pozytywnie. Z reguły grupy takie powstają jedynie w miastach.

Statystyki zbudowane na podstawie informacji pochodzących z punktu konsultacyjnego, do którego zgłosiły się osoby ze swoimi problemami wykazują stałą tendencję wzrostową ze spadkiem w ub. roku. Stan ten dowodzi trafności tej formy pomocy gminy dla osób uzależnionych. Za mały sukces należy uznać ukończenie ze skutkiem pozytywnym terapii przez trzy osoby. Zapewne skala zjawiska jest zdecydowanie większa. I to wyzwanie dla wszystkich, którzy mając wiedzę o patologiach, winni udzielać pomocy bądź kierować do miejsc, w których pomoc może być udzielona.

 


Preliminarz budżetowy na rok 2006.

Po stronie dochodów zaplanowano 68.000 zł.-wykonano 63.979,60 zł .Wydatki zaplanowano w kwocie 68.000 zł.-zrealizowano 35.902.01 zł. Niewykorzystane środki w kwocie 32 037,99 zasiliły budżet gminy.

Zrealizowane zadania:

Nazwa zadania

Plan w zł

Wykonanie w zł

Pozostało

1. Dotacje do wypoczynku letniego

18 500

12 000

6 500

2. Diety posiedzenia komisji

2 000

80

1920

3. Wynagrodzenia bezosobowe
(w tym umowa zlecenie Wojak)

2 700

636,80

2 063,20

4. Zakup materiałów - wyposażenie w tym:
- materiały biurowe
- pakiet edukacyjny
- artykuły edukacyjne (uczniowski klub sportowy)
- zamki do drzwi (Punkt Alkoholowy w Męcince)
- nagrody bieg przełajowy
- środki czystości (Punkt Konsultacyjny)

2 700
1 205,02
268,99
1 392,00
44,29
442,44
80,30

3 433,04
 
 
 
 
 
 

566,96
 
 
 
 
 
 

5. Artykuły żywnościowe (wykorzystane w programach edukacyjnych)

10 000

4 818,92

5 181.08

6. Zakup energii w tym gaz (Punkt Konsultacyjny)

2 000

888

1 112,00

7. Zakup usług pozostałych w tym:
- programy profilaktyczny:
„Przez Czerwone Wierchy”
„ Debaty”
„ Noe”
- terapeuta
- ogłoszenie
- podatek
- telefon

28 500
 
700
400
700
10 800
764,21
126
615,04

14 105,25
 
 
 
 
 
 
 
 

14 394,75
 
 
 
 
 
 
 
 

8. Delegacje – zwrot kosztów podróży

300

0

300

Razem

68000

35 962,01

32 037,99

Organizatorem obozu w Rozewiu (nad morzem) był Urząd Gminy – zadanie to zostało zlecone po ogłoszeniu konkursu Związkowi Harcerstwa Polskiego – Komenda Hufca ZHP Jaworze. Kolonia odbyła się w terminie od 29 lipca 2006r. do dnia 14 sierpnia 2006r. wraz z programem profilaktycznym. Uczestnikami byli uczniowie /20 dzieci/ funkcjonujący w rodzinach o niskich dochodach jak również z rodzin niepełnych, patologicznych. Głównym kryterium doboru była dysfunkcyjność spowodowana chorobą alkoholową. Kandydatów na obóz w Rozewiu wyłoniła pedagog szkolny wraz z Kierownikiem GOPS.

W dniu 15 października 2006 r. w ramach programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych odbył się w Teatrze Miejskim w Jaworze niezwykły koncert – spotkanie. Program artystyczny w wykonaniu Jarka Wajka – czyli muzyczny pamiętnik o drodze przez „sztuczne raje”, „samotność, zwątpienie.......” – drogę do domu, rodziny, miłości, drogę do drugiego człowieka. Program był zaadresowany przede wszystkim do ludzi młodych, nauczycieli i innych. Wydarzenie to miało na celu połączenie aspektów zdrowego stylu życia, wolnego od uzależnień z szacunkiem dla swojego wnętrza oraz dokonywaniem właściwych wyborów. Charyzmatyczna osobowość głównego aktora, piosenki które były jego biografią i jednocześnie świadectwem dogłębnie poruszyły serca uczestników przedsięwzięcia. Program spotkał się z wielkim zainteresowaniem /uczestniczyło nim około100 uczniów /.

Programy Profilaktyczne NOE i „DEBATY” zalecane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostały przeprowadzone w szkołach w dniu 22.11.2004 i 13.12.2006r. przez Krystynę Kuźniak i Teresę Gruszczyńską - Usługi Profilaktyczno-Terapeutyczne - Złotoryja . Program NOE przedstawił nurtujące współczesne problemy , takie jak: - nagły wzrost spożycia alkoholu przez młodzież,
- trzykrotne zmniejszenie się liczby abstynentów wśród nastolatków,
- obniżenie destrukcyjnego wzoru picia.
W programie brało udział 100 uczniów.

Program profilaktyczny „DEBATY” składał się z trzech części i objął uczniów klas VI, szkół podstawowych:
Część I – polegała na nawiązaniu kontaktu z grupą, „burzy mózgów” nt .: „korzyści i strat alkoholowych” oraz ujawnienia głębokich sprzeczności w stereotypowych przekonaniach w relacji zyski – straty, w potocznych poglądach na temat picia.
Część II – była dochodzeniem o pojęciu „ukrytych strat” doświadczanych przez większość osób pijących oraz płynnym przejściem do zagadnienia „substancje psychoaktywne a relacje między ludźmi”
Cześć III- była zasadniczą „debatą”, w której małe grupy wymyślały, a całe grupy decydowały w jawnym głosowaniu, które z tych „zasad”, „praw” „decyzje” miały najwięcej siły chroniącej.
W programie uczestniczyło 43 uczniów, którzy z łatwością nawiązywali kontakt z prowadzącymi i byli aktywni.

W programie profilaktycznym „Przez Czerwone Wierchy” w wykonaniu Ośrodka Twórczej Interwencji Zakopiańskiego Zespołu Promocji Zdrowia w formie spektaklu edukacyjnego, udział brały klasy VI szkół podstawowych oraz gimnazjum klasy 1-3.

Dofinansowano Powiatowe Wiosenne Biegi Przełajowe w Bogaczowie , których organizatorem był Zespół Szkół w Męcince. W imprezie tej uczestniczyło ok. 200 uczniów szkół z terenu gminy i powiatu.

  Wójt Gminy Męcinka 
Zbigniew Przychodzeń

 

    W obszarze polityki społecznej  ośrodki pojawiły się w 1990 roku i od tego roku realizują zarówno zadania własne gminy jak i zlecone przez Państwo. W ostatnich kilku latach następował stały i systematyczny wzrost liczby zadań, jakie Państwo „ upuszczało" na gminy (ośrodki pomocy społecznej) np. świadczenia rodzinne czy zaliczka alimentacyjna. Stąd też wybór perspektywy czasowej pokazanej poniżej nie jest przypadkowy.

    Misja ośrodka pomocy społecznej to umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenia trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. 

1. Zadania zlecone

  2002  2003  2004  2005 
Plan  466 345  482 761 1 061 569  1 071 075
Wykonanie  466 345  482 259  1 060 629 969 081
100%  100%  100%  90% 
Koszty utrzymania GOPS  79 000 81 000  31 286  26 545 
c.d.
2006  2007
2008
Plan  1 296 094 1 398 191
1 278 100
Wykonanie  1 296 060 1 396 198 1 262 571
100%   99,9% 98,78%
Koszty utrzymania GOPS  32 610  37 890
48 220

 

 

  2002  2003
2004  2005 
ilość
osób 
kwota  ilość
osób 
kwota  ilość
osób 
kwota  ilość
osób 
kwota 
Zasiłki stałe
ogółem 
16  60 300  15  38 456 24  66 557 29  83 140
Zasiłki stałe
wyrównawcze 
18  53 482  21  59 803
Zasiłki okresowe  104  49 048  141  83 497
Zasiłki okresowe
gwar. 1
8 865
9 773 2 864
Renta socjalna2 24  101 391
22  78 842 -
Zasiłek z tytułu
ochr. macierz. 1
31  25 223  22  29 509
Składki ZUS dla
osób pobierających
zas. stały i gwar.
zas. okresowy 1
20  28 360 17  14 273 3 806   6 075
Składki na ubezp.
zdrowot. 
53  11 524 26  7 706 21  3 445
Zasiłki rodzinne 1 14  5 033 10  3 102 850 
Zasiłki pielęgnacyjne1
22  25 378 14  18 017 2 287
Macierzyński zas.
okresowy 1
-  - 24  27 747
Klęska ekologiczna
lub żywiołowa 
 -
 c.d.  2006  2007 2008
ilość osób
 kwota ilość osób
kwota
ilość osób
kwota
Zasiłki stałe
ogółem 
 30 100 338
 - - -
-
Zasiłki stałe
wyrównawcze 
 -  -  -  -  - -
Zasiłki okresowe   -  -  600 129 980
738
236 879
Zasiłki okresowe
gwar. 1
 -  - -
-
-
-
Renta socjalna 2  -  -  -  -  -  -
Zasiłek z tytułu
ochr. macierz. 1
 -  - -
-
-
-
Składki ZUS dla
osób pobierających
zas. stały i gwar.
zas. okresowy 1
   7 666
-  -  -  -
Składki na ubezp.
zdrowot. 
 -  - 36
1 364
36
1270
Zasiłki rodzinne 1  -  - 12718
995 554
11107
889 154
Zasiłki pielęgnacyjne 1  -  -  941 143 973
881
134 793
Macierzyński zas.
okresowy 1
 -  - -
-
-
-
Klęska ekologiczna
lub żywiołowa 
 -  - 33
25 145
-
-

1. świadczenie obowiązywało do 30 kwietnia 2004 roku.

2. Na podstawie ustawy z dnia 27.06.2003 r o rencie socjalnej (Dz.U. Nr 135, poz. 1268 z późn. zm.) od 01.10.2003 organem przyznającym i wypłacającym renty socjalne jest właściwa jednostka organizacyjna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W szczególnych przypadkach renta ta jest wypłacana przez inne organy emerytalno-rentowe, np. KRUS.

 

    W latach 2002-2003 ilość osób korzystających z pomocy społecznej oraz kwota świadczeń w ramach zadań zleconych utrzymywała się na podobnym poziomie.  Powodem spadku liczby osób korzystających z pomocy społecznej w latach 2004-2006 w zakresie zadań zleconych było  wejście w życie z dniem 1 maja 2004 r. nowej ustawy, w której nie znalazły się dotychczasowe formy pomocy, tj. jednorazowy dodatek dla dziecka urodzonego podczas ostatniego porodu, zasiłek pieniężny z tytułu ochrony macierzyństwa, specjalny zasiłek okresowy, gwarantowany zasiłek okresowy, renta socjalna, zasiłek stały wyrównawczy. Część zasiłków ustawodawca przeniósł do zadań własnych gminy, dotując je w części z dotacji celowej budżetu państwa ( dożywianie, zasiłek okresowy, zadania dotyczące utrzymania ops.). Pozostałe świadczenia takie jak np. renta socjalna  zostały przekazane do ZUS, zaś zasiłki rodzinne, dodatki do świadczeń rodzinnych, gwarantowane zasiłki okresowe, zasiłki stałe, zasiłki z tytułu ochrony macierzyństwa i zasiłki pielęgnacyjne zostały umiejscowione w ustawie o świadczeniach rodzinnych i zaliczce alimentacyjnej.

  2. Zadania własne

  2002 2003 2004 2005
Plan 210 715
282 678
513 882 570 413
Wykonanie 210 522 282332 513 297 568 621
% 100 100 100 100
Koszty
utrzymania
ośrodka 
147 492 146 418 B.P. 51714  B.P. 76500 
B.G. 154 499 B.G. 167 158
Razem 206 213 Razem 243 658
c.d. 2006 2007
2008
Plan 688 873 471 399
507 123
Wykonanie 688 813 470 222 506 886
% 100 99,75 99,9
Koszty
utrzymania
ośrodka 
B.P. 86 500 B.P. 100 950
B.P. 92 135
B.G. 174 752
B.G. 173 510
B.G. 231 076
Razem 261 252 Razem 274 460
Razem 323 211

  B.P. - budżet państwa, B.G. - budżet gminy

Rodzaj
świadczenia
2002 2003 2004 2005
ilość
osób 
kwota ilość
osób
kwota ilość
osób
kwota ilość
osób
kwota
Zas. celowe
i w naturze
238 63 030 293 76 000 257 89 204 228 100 387
Posiłek  164 17 456 302 67 540 263 51 000 272 53 430
Usługi
opiekuńcze 
24 57 550 20 57 894 18 44 844 12  38 514
Sprawianie
pogrzebu
-
- -
-
2 1 796 - -
Zas. okres.
(dotacje cel.DUW)
- - -
-
103  51 081 124
124 885
Schronienie  - - -
-
- -
1
300
Rodzaj
świadczenia c.d.
2006  2007 2008
 ilość osób
kwota
ilość
osób 
kwota ilość
osób
kwota
Zas. celowe
i w naturze
207  93 833
189 106 345
185 101 449
Posiłek   213  92 301
23 143
84 352 27878 86 132
Usługi
opiekuńcze 
 11  31 768
4 109
20 107 4 109 12 188
Sprawianie
pogrzebu
 1  1 500
-
- 1
2494
Zas. okres.
(dotacje cel.DUW)
 128  155 000
600
129 980
738
236 879
Schronienie   - -
- - 287
4032

 

Ruch w gminnej ewidencji działalności gospodarczej w 2008 roku

  I II  III  IV V VI VII VIII IX
X
XI
XII
Wpisy do EDG  3
3 3 4 5
6
2
5 5
5
44
 Wykreślenia z EDG
4
5 1 0 0
3
1
4
 6  10  61
 Zmiany działalności
gospodarczej
4
0 2 1 1

1

1

1
 2  2  29

 Image

Liczba podmiotów gospodarczych figurujących w gminnej ewidencji działalności gospodarczej w latach 2002 - 2011

Od 1 stycznia 2012 r. organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki, który prowadzi Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej  dostępną tutaj .

2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008 2009
2010
2011
 176 173  175  207  209   209  193 190
 201  183

 

Image

 

Image  

Budynek     

 

Przyjmujemy klientów:
w poniedziałek w godzinach 7:00 - 16:00; od wtorku do czwartku w godzinach 7:00 - 15:00; w piątek w godzinach 7:00 - 14:00

Wójt przyjmuje klientów w każdy poniedziałek w godz. 14:00 - 16:00. 

Wzory formularzy wymaganych w konkretnych sprawach dostępne są na naszej stronie BIP w zakładce Przyjmowanie i załatwianie spraw

W urzędzie zatrudnieni są:

  • wójt, zastępca wójta, skarbnik gminy i sekretarz gminy 

  •  15 pracowników merytorycznych 

 

 

 

  

Średnia wieku w urzędzie, bez pracowników obsługi wynosi 41,5 lat

  • kobiety 41,2 lata 

  •  mężczyźni 42 lata 

 

 

 

Struktura wiekowa: 

Przedział wiekowy   Ogółem Kobiety  Mężczyźni 
 20-30  5  4
 30-40  3  2
 40-50  10  6
 >50  4  3

 

Wykształcenie w urzędzie, bez pracowników obsługi


Wskaźnik osób z wykształceniem wyższym wynosi 46%.

Wykształcenie wyższe posiada 9 osób następujących specjalności: 

  • Administracja publiczna

  • Marketing i zarządzanie w edukacji

  • Sieci telekomunikacyjne

  • Ochrona wód i gleby

  • Zarządzanie przedsiębiorstwem

  • Budownictwo rolnicze

  • Prawo handlowe i gospodarcze

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykształcenie średnie posiada 11 osób następujących specjalności:

  • Ogólnokształcące

  • Technik budowlany

  • Technik rolnik








 

Wynagrodzenie: 

Średnie wynagrodzenie miesięczne brutto  pracowników zatrudnionych na stanowiskach:

  • inspektora                                wynosi 2562 zł

  • referenta                                   wynosi 1188 zł

  • pracownik obsługi                  wynosi 1485 zł

Główni wytwórcy odpadów komunalnych to:

  • gospodarstwa domowe,

  • obiekty użyteczności publicznej

 

 

 

oraz w niewielkim stopniu

  • podmioty gospodarcze.

 

 

 2/3 odpadów komunalnych powstaje w gospodarstwach domowych, a 1/3 w obiektach użyteczności publicznej i podmiotach gospodarczych, prowadzących działalność na terenie gminy.

Odbiorem odpadów komunalnych z terenu gminy zajmują się 3 firmy:

  • Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe i Handlowe „COM-D” Sp. z o.o. z Jawora,

  • Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych van Gansewinkel Sp. z o.o. z Legnicy,

  • Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.z Legnicy. 

 

 

 

 

Firmy te posiadają stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Odpady są wywożone poza teren gminy na składowiska w Jaworze, Legnicy, Jaroszowie oraz Pielgrzymce.

 Image

Na terenie gminy Męcinka selektywna zbiórka odpadów została wprowadzona w 2005 r. Na początku w pojemnikach siatkowych o pojemności 1,5 m3 zbierano odpady w postaci opakowań z tworzyw sztucznych. W 2008 r. rozszerzono selektywna zbiórkę odpadów o zbiórkę szkła (pojemniki typu dzwon o pojemności 1,5 m3), a w 2010 r. o zbiórkę papieru i makulatury (pojemniki typu dzwon o pojemności 1,5 m3).

Obecnie na terenie gminy, w 14 sołectwach rozstawionych jest:

- 30 pojemników na opakowania z tworzyw sztucznych,

- 20 pojemników na szkło,

- 16 pojemników na papier i tekturę.

Zakup pojemników został sfinansowany ze środków własnych gminy, jak również z funduszy pomocowych Unii Europejskiej.

 

Image 

Image 

Image


I. Obowiązki mieszkańców

Użytkownik sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych jest obowiązany do oddania zużytego sprzętu zbierającemu zużyty sprzęt. Zabrania się umieszczania zużytego sprzętu łącznie z innymi odpadami. Za zbierającego zużyty sprzęt uważa się prowadzącego punkt zbierania zużytego sprzętu, w tym sprzedawcę detalicznego i sprzedawcę hurtowego, oraz gminną jednostkę organizacyjną prowadzącą działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych i przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych.

 

II. Obowiązki sprzedawcy

Od 01 lipca 2006 r. sprzedawca detaliczny i sprzedawca hurtowy są obowiązani przy sprzedaży sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych do nieodpłatnego przyjęcia zużytego sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych w ilości nie większej niż sprzedawany nowy sprzęt, jeżeli sprzęt jest tego samego rodzaju.

III. Co oddajemy

1. Wielkogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego (chłodziarki, zamrażarki, pralki, suszarki do ubrań, zmywarki, mikrofalówki, grzejniki elektryczne, wentylatory elektryczne, urządzenia klimatyzacyjne)

2. Małogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego (odkurzacze, zamiatacze dywanów, żelazka, tostery, frytownice, noże elektryczne, wagi)

3. Sprzęt teleinformatyczny i telekomunikacyjny (komputery, laptopy (w tym procesor, mysz, monitor i klawiatura), stacje robocze, notebooki, notepady, kalkulatory kieszonkowe i biurowe, elektryczne i elektroniczne maszyny do pisania, faksy, teleksy, telefony, telefony komórkowe, telefony bezprzewodowe)

4. Sprzęt audiowizualny(odbiorniki radiowe, odbiorniki telewizyjne, kamery wideo, sprzet hi-fi, wzmacniacze dźwięku)

5. Sprzęt oświetleniowy(oprawy oświetleniowe do lamp fluorescencyjnych (z wyjątkiem opraw stosowanych w gospodarstwach domowych), liniowe lampy fluorescencyjne, kompaktowe lampy fluorescencyjne, niskoprężne lampy sodowe)

6. Narzędzia elektryczne i elektroniczne, z wyjątkiem wielkogabarytowych, stacjonarnych narzędzi przemysłowych (wiertarki, piły, maszyny do szycia)

7. Zabawki, sprzęt rekreacyjny i sportowy (kolejki elektryczne i tory wyścigowe, gry wideo, kieszonkowe konsole do gier wideo)

8. Przyrządy medyczne, z wyjątkiem wszystkich wszczepianych i skażonych produktów (sprzęt do radioterapii, sprzęt do badań kardiologicznych, sprzęt do wentylacji płuc, analizatory)

9. Przyrządy do nadzoru i kontroli (czujniki dymu, regulatory ciepła, termostaty)

10. Automaty do wydawania (automaty do wydawania: napojów gorących, butelek lub puszek z zimnymi i gorącymi napojami, produktów stałych, bankomaty)

IV. Komu oddajemy

Wykaz firm zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny:

  •  Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., ul. Ścinawska 1, 59-220 Legnica, Składowisko Odpadów Komunalnych, ul. Dobrzejowska, 59 – 220 Legnica.

  •  Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych van Gansewinkel Legnica Sp. z o.o., ul. Złotoryjska 170, 59-220 Legnica.

  • Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe „COM-D” Sp. z o.o., ul. Poniatowskiego 25, 59-400 Jawor.

  • Inwestycje Sp. z o.o., ul. Wrocławska 19, 59-400 Jawor
 

 

protal epuap gov pl - Załatw sprawę przez internet
Inicjatywa obywatel.gov.pl
niewerbalna
PUP w Jaworze

Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. - link
Regionalny System Ostrzegania RSO
System Informacji Przestrzennej
 
Budowlane ABC Poradnik
mikroporady
Link - INTERNET.GOV.PL

EFS Żłobek w Męcince

park chelmy
pz szlak
lgd partnerstwokaczawskie