-
wtorek, 10, lipiec 2007 12:36
-
Informacja
o realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomanii za 2006 r.
Obowiązek corocznego uchwalania przez
gminę gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
(gppirpa) wynika z art. 41 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o
wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /t. j. Dz. U. z 2002
r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372, z 2003 r. Nr 80, poz. 719, Nr 122,
poz. 1143 z 2004 r. Nr 29, poz. 257; Nr 99, poz. 1001; Nr 152, poz. 1597, Nr
273, poz. 2703 z 2005 r. Nr 23, poz. 186, Nr 132, poz. 1110, Nr 155, poz. 1298,
Nr 179, poz. 1485/.
Zapisy ustawy o wychowaniu w trzeźwości
(art. 41 ust. 2) wskazują, iż gminny program profilaktyki i
rozwiązywania problemów alkoholowych stanowi część strategii rozwiązywania
problemów społecznych i jest uchwalany rokrocznie przez radę gminy i
realizowany był przez Urząd Gminy. Zaś wątek narkomanii regulują przepisy
ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. z zakresem zadań pokrywającym się z tym
wynikającym z ustawy o wychowaniu w trzeźwości.
Gminny Program Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomanii w gminie
Męcinka na rok 2006 został przyjęty w dniu 31 marca 2006 r. uchwałą Nr
XLII/200/2006.
Środki finansowe na realizację gminnego
programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu
narkomanii, pochodzą z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów
alkoholowych wnoszonych corocznie, w trzech ratach (do 31 stycznia, 31 maja i
30 września) przez wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów
alkoholowych.
W roku 2006 przedstawiały się następująco:
|
I rata - do 31.01
|
II rata - do 31.05.
|
III rata - do
30.09.
|
Jednorazowe
zezwolenia
|
Razem
|
Wysokość opłat
|
21617,62
|
20047,18
|
21921,05
|
393,75
|
63979,6
|
W dniu 5 stycznia 2006 r. zawarto umowę z
firmą „Usługi Psychologiczne” Piotr Barczak, na prowadzenie Punktu
Konsultacyjnego w Męcince, który zgodnie z umową był czynny trzy razy w
miesiącu tj. w pierwszy, drugi, trzeci wtorek miesiąca po trzy godziny.
Przyjmował wszystkie osoby wskazane przez GKRPA, a także zgłaszających się bez
wezwań. Wezwanych do punktu zostało 54 osoby, a zgłosiły się 42 osoby z
rozpoznaniem uzależnienia od alkoholu i 11 osób współuzależnionych. Trzy osoby
podjęły leczenie odwykowe w Ośrodku Terapii Uzależnień w Szklarskiej Porębie,
gdzie pozytywnie ukończyły terapię. Przeprowadzono 5 wyjazdów do osób, które
nie zgłosiły się na wezwanie w celu motywowania do podjęcia leczenia. Wszystkie
osoby zgłaszające się do punktu uzyskały fachową pomoc. Osoby uzależnione od
alkoholu i narkotyków motywowano i proponowano różne formy terapii.
W oparciu o punkt konsultacyjny od dwóch
lat działa grupa AA (anonimowych alkoholików) z mityngami w każdy wtorek od
godziny 1700. Obecnie stałą terapię w punkcie prowadzi ok.12 osób z
gminy. Założenie grupy w tak małej miejscowości należy ocenić bardzo
pozytywnie. Z reguły grupy takie powstają jedynie w miastach.
Statystyki zbudowane na podstawie
informacji pochodzących z punktu konsultacyjnego, do którego zgłosiły się osoby
ze swoimi problemami wykazują stałą tendencję wzrostową ze spadkiem w ub. roku.
Stan ten dowodzi trafności tej formy pomocy gminy dla osób uzależnionych. Za
mały sukces należy uznać ukończenie ze skutkiem pozytywnym terapii przez trzy
osoby. Zapewne skala zjawiska jest zdecydowanie większa. I to wyzwanie dla
wszystkich, którzy mając wiedzę o patologiach, winni udzielać pomocy bądź
kierować do miejsc, w których pomoc może być udzielona.
Preliminarz
budżetowy na rok 2006.
Po stronie dochodów zaplanowano 68.000
zł.-wykonano 63.979,60 zł .Wydatki zaplanowano w kwocie 68.000 zł.-zrealizowano
35.902.01 zł. Niewykorzystane środki w kwocie 32 037,99 zasiliły budżet gminy.
Zrealizowane zadania:
Nazwa zadania
|
Plan w zł
|
Wykonanie w zł
|
Pozostało
|
1. Dotacje do wypoczynku letniego
|
18 500
|
12 000
|
6 500
|
2. Diety posiedzenia komisji
|
2 000
|
80
|
1920
|
3. Wynagrodzenia bezosobowe
(w tym umowa zlecenie Wojak)
|
2 700
|
636,80
|
2 063,20
|
4. Zakup materiałów - wyposażenie w tym:
- materiały biurowe
- pakiet edukacyjny
- artykuły edukacyjne (uczniowski klub sportowy)
- zamki do drzwi (Punkt Alkoholowy w Męcince)
- nagrody bieg przełajowy
- środki czystości (Punkt Konsultacyjny)
|
2 700
1 205,02
268,99
1 392,00
44,29
442,44
80,30
|
3 433,04
|
566,96
|
5. Artykuły żywnościowe (wykorzystane w programach
edukacyjnych)
|
10 000
|
4 818,92
|
5 181.08
|
6. Zakup energii w tym gaz (Punkt Konsultacyjny)
|
2 000
|
888
|
1 112,00
|
7. Zakup usług pozostałych w tym:
- programy profilaktyczny:
„Przez Czerwone Wierchy”
„ Debaty”
„ Noe”
- terapeuta
- ogłoszenie
- podatek
- telefon
|
28 500
700
400
700
10 800
764,21
126
615,04
|
14 105,25
|
14 394,75
|
8. Delegacje – zwrot kosztów podróży
|
300
|
0
|
300
|
Razem
|
68000
|
35 962,01
|
32 037,99
|
Organizatorem obozu w Rozewiu (nad morzem)
był Urząd Gminy – zadanie to zostało zlecone po ogłoszeniu konkursu Związkowi
Harcerstwa Polskiego – Komenda Hufca ZHP Jaworze. Kolonia odbyła się w terminie
od 29 lipca 2006r. do dnia 14 sierpnia 2006r. wraz z programem profilaktycznym.
Uczestnikami byli uczniowie /20 dzieci/ funkcjonujący w rodzinach o niskich
dochodach jak również z rodzin niepełnych, patologicznych. Głównym kryterium
doboru była dysfunkcyjność spowodowana chorobą alkoholową. Kandydatów na obóz w
Rozewiu wyłoniła pedagog szkolny wraz z Kierownikiem GOPS.
W dniu 15 października 2006 r. w ramach
programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych odbył się w
Teatrze Miejskim w Jaworze niezwykły koncert – spotkanie. Program artystyczny w
wykonaniu Jarka Wajka – czyli muzyczny pamiętnik o drodze przez „sztuczne
raje”, „samotność, zwątpienie.......” – drogę do domu, rodziny, miłości, drogę
do drugiego człowieka. Program był zaadresowany przede wszystkim do ludzi
młodych, nauczycieli i innych. Wydarzenie to miało na celu połączenie aspektów
zdrowego stylu życia, wolnego od uzależnień z szacunkiem dla swojego wnętrza
oraz dokonywaniem właściwych wyborów. Charyzmatyczna osobowość głównego aktora,
piosenki które były jego biografią i jednocześnie świadectwem dogłębnie
poruszyły serca uczestników przedsięwzięcia. Program spotkał się z wielkim
zainteresowaniem /uczestniczyło nim około100 uczniów /.
Programy Profilaktyczne NOE i „DEBATY”
zalecane przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zostały
przeprowadzone w szkołach w dniu 22.11.2004 i 13.12.2006r. przez Krystynę Kuźniak
i Teresę Gruszczyńską - Usługi Profilaktyczno-Terapeutyczne - Złotoryja .
Program NOE przedstawił nurtujące współczesne problemy , takie jak:
- nagły wzrost spożycia alkoholu przez młodzież,
- trzykrotne zmniejszenie się liczby abstynentów wśród nastolatków,
- obniżenie destrukcyjnego wzoru picia.
W programie brało udział 100 uczniów.
Program profilaktyczny „DEBATY” składał
się z trzech części i objął uczniów klas VI, szkół podstawowych:
Część I – polegała na nawiązaniu kontaktu z grupą, „burzy mózgów” nt .:
„korzyści i strat alkoholowych” oraz ujawnienia głębokich sprzeczności w
stereotypowych przekonaniach w relacji zyski – straty, w potocznych poglądach
na temat picia.
Część II – była dochodzeniem o pojęciu „ukrytych strat” doświadczanych przez
większość osób pijących oraz płynnym przejściem do zagadnienia „substancje
psychoaktywne a relacje między ludźmi”
Cześć III- była zasadniczą „debatą”, w której małe grupy wymyślały, a całe
grupy decydowały w jawnym głosowaniu, które z tych „zasad”, „praw” „decyzje”
miały najwięcej siły chroniącej.
W programie uczestniczyło 43 uczniów, którzy z łatwością nawiązywali kontakt z
prowadzącymi i byli aktywni.
W programie profilaktycznym „Przez
Czerwone Wierchy” w wykonaniu Ośrodka Twórczej Interwencji Zakopiańskiego
Zespołu Promocji Zdrowia w formie spektaklu edukacyjnego, udział brały klasy VI
szkół podstawowych oraz gimnazjum klasy 1-3.
Dofinansowano Powiatowe Wiosenne Biegi
Przełajowe w Bogaczowie , których organizatorem był Zespół Szkół w Męcince. W
imprezie tej uczestniczyło ok. 200 uczniów szkół z terenu gminy i powiatu.
Wójt Gminy Męcinka
Zbigniew Przychodzeń
-
środa, 09, styczeń 2008 14:52
-
W
obszarze polityki społecznej ośrodki pojawiły się w 1990 roku i od tego
roku realizują zarówno zadania własne gminy jak i zlecone przez Państwo. W
ostatnich kilku latach następował stały i systematyczny wzrost liczby zadań,
jakie Państwo „ upuszczało" na gminy (ośrodki pomocy społecznej) np.
świadczenia rodzinne czy zaliczka alimentacyjna. Stąd też wybór perspektywy
czasowej pokazanej poniżej nie jest przypadkowy.
Misja
ośrodka pomocy społecznej to umożliwienie osobom i rodzinom przezwyciężenia
trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie pokonać, wykorzystując
własne uprawnienia, zasoby i możliwości.
1. Zadania zlecone
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
Plan |
466 345 |
482 761 |
1 061 569 |
1 071 075 |
Wykonanie |
466 345 |
482 259 |
1 060 629 |
969 081 |
% |
100% |
100% |
100% |
90% |
Koszty utrzymania GOPS |
79 000 |
81 000 |
31 286 |
26 545 |
c.d.
|
2006 |
2007
|
2008
|
Plan |
1 296 094 |
1 398 191
|
1 278 100
|
Wykonanie |
1 296 060 |
1 396 198
|
1 262 571
|
% |
100% |
99,9% |
98,78% |
Koszty utrzymania GOPS |
32 610 |
37 890
|
48 220
|
|
2002 |
2003
|
2004 |
2005 |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
Zasiłki stałe
ogółem |
16 |
60 300 |
15 |
38 456 |
24 |
66 557 |
29 |
83 140 |
Zasiłki stałe
wyrównawcze |
18 |
53 482 |
21 |
59 803 |
- |
- |
- |
- |
Zasiłki okresowe |
104 |
49 048 |
141 |
83 497 |
- |
- |
- |
- |
Zasiłki okresowe
gwar. 1 |
3 |
8 865
|
2 |
9 773 |
2 |
2 864 |
- |
- |
Renta socjalna2 |
24 |
101 391
|
22 |
78 842 |
- |
- |
- |
-
|
Zasiłek z tytułu
ochr. macierz. 1 |
31 |
25 223 |
22 |
29 509 |
- |
- |
- |
- |
Składki ZUS dla
osób pobierających
zas. stały i gwar.
zas. okresowy 1 |
20 |
28 360 |
17 |
14 273 |
7 |
3 806 |
|
6 075
|
Składki na ubezp.
zdrowot. |
53 |
11 524 |
26 |
7 706 |
21 |
3 445 |
- |
- |
Zasiłki rodzinne 1 |
14 |
5 033 |
10 |
3 102 |
3 |
850 |
- |
- |
Zasiłki pielęgnacyjne1
|
22 |
25 378 |
14 |
18 017 |
4 |
2 287 |
- |
- |
Macierzyński zas.
okresowy 1 |
- |
- |
- |
- |
24 |
27 747 |
- |
- |
Klęska ekologiczna
lub żywiołowa |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
c.d. |
2006 |
2007 |
2008
|
ilość osób
|
kwota |
ilość osób
|
kwota
|
ilość osób
|
kwota
|
Zasiłki stałe
ogółem |
30 |
100 338
|
- |
- |
-
|
-
|
Zasiłki stałe
wyrównawcze |
- |
- |
- |
- |
- |
-
|
Zasiłki okresowe |
- |
- |
600 |
129 980
|
738
|
236 879
|
Zasiłki okresowe
gwar. 1 |
- |
- |
-
|
-
|
-
|
-
|
Renta socjalna 2 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Zasiłek z tytułu
ochr. macierz. 1 |
- |
- |
-
|
-
|
-
|
-
|
Składki ZUS dla
osób pobierających
zas. stały i gwar.
zas. okresowy 1 |
|
7 666
|
- |
- |
- |
- |
Składki na ubezp.
zdrowot. |
- |
- |
36
|
1 364
|
36
|
1270
|
Zasiłki rodzinne 1 |
- |
- |
12718
|
995 554
|
11107
|
889 154
|
Zasiłki pielęgnacyjne 1 |
- |
- |
941 |
143 973
|
881
|
134 793
|
Macierzyński zas.
okresowy 1 |
- |
- |
-
|
-
|
-
|
-
|
Klęska ekologiczna
lub żywiołowa |
- |
- |
33
|
25 145
|
-
|
-
|
1. świadczenie obowiązywało do 30 kwietnia 2004 roku.
2. Na podstawie ustawy z dnia 27.06.2003 r o rencie socjalnej (Dz.U. Nr 135, poz. 1268 z późn. zm.) od 01.10.2003 organem przyznającym i wypłacającym renty socjalne jest właściwa jednostka organizacyjna Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W szczególnych przypadkach renta ta jest wypłacana przez inne organy emerytalno-rentowe, np. KRUS.
W
latach 2002-2003 ilość osób korzystających z pomocy społecznej oraz kwota
świadczeń w ramach zadań zleconych utrzymywała się na podobnym poziomie.
Powodem spadku liczby osób korzystających z pomocy społecznej w latach
2004-2006 w zakresie zadań zleconych było wejście w życie z dniem 1 maja
2004 r. nowej ustawy, w której nie znalazły się dotychczasowe formy pomocy, tj.
jednorazowy dodatek dla dziecka urodzonego podczas ostatniego porodu, zasiłek
pieniężny z tytułu ochrony macierzyństwa, specjalny zasiłek okresowy,
gwarantowany zasiłek okresowy, renta socjalna, zasiłek stały wyrównawczy. Część
zasiłków ustawodawca przeniósł do zadań własnych gminy, dotując je w części z
dotacji celowej budżetu państwa ( dożywianie, zasiłek okresowy, zadania dotyczące
utrzymania ops.). Pozostałe świadczenia takie jak np. renta socjalna
zostały przekazane do ZUS, zaś zasiłki rodzinne, dodatki do świadczeń
rodzinnych, gwarantowane zasiłki okresowe, zasiłki stałe, zasiłki z tytułu
ochrony macierzyństwa i zasiłki pielęgnacyjne zostały umiejscowione w ustawie o
świadczeniach rodzinnych i zaliczce alimentacyjnej.
2. Zadania własne
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
Plan |
210 715
|
282 678
|
513 882 |
570 413 |
Wykonanie |
210 522 |
282332 |
513 297 |
568 621 |
% |
100 |
100 |
100 |
100 |
Koszty
utrzymania
ośrodka |
147 492 |
146 418 |
B.P. 51714 |
B.P. 76500 |
B.G. 154 499 |
B.G. 167 158 |
Razem 206 213 |
Razem 243 658 |
c.d. |
2006 |
2007
|
2008
|
Plan |
688 873 |
471 399
|
507 123
|
Wykonanie |
688 813 |
470 222 |
506 886
|
% |
100 |
99,75 |
99,9
|
Koszty
utrzymania
ośrodka |
B.P. 86 500 |
B.P. 100 950
|
B.P. 92 135
|
B.G. 174 752
|
B.G. 173 510
|
B.G. 231 076
|
Razem 261 252 |
Razem 274 460
|
Razem 323 211
|
B.P. - budżet państwa, B.G. - budżet gminy
Rodzaj
świadczenia |
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
Zas. celowe
i w naturze
|
238 |
63 030 |
293 |
76 000 |
257 |
89 204 |
228 |
100 387 |
Posiłek |
164 |
17 456 |
302 |
67 540 |
263 |
51 000 |
272 |
53 430 |
Usługi
opiekuńcze |
24 |
57 550 |
20 |
57 894 |
18 |
44 844 |
12 |
38 514 |
Sprawianie
pogrzebu |
-
|
- |
-
|
-
|
2 |
1 796 |
- |
- |
Zas. okres.
(dotacje cel.DUW)
|
- |
- |
-
|
-
|
103 |
51 081 |
124
|
124 885 |
Schronienie |
- |
- |
-
|
-
|
- |
-
|
1
|
300 |
Rodzaj
świadczenia c.d.
|
2006 |
2007 |
2008 |
ilość osób
|
kwota
|
ilość
osób |
kwota |
ilość
osób |
kwota |
Zas. celowe
i w naturze
|
207 |
93 833
|
189 |
106 345
|
185 |
101 449
|
Posiłek |
213 |
92 301
|
23 143
|
84 352 |
27878 |
86 132 |
Usługi
opiekuńcze |
11 |
31 768
|
4 109
|
20 107 |
4 109 |
12 188
|
Sprawianie
pogrzebu |
1 |
1 500
|
-
|
- |
1
|
2494
|
Zas. okres.
(dotacje cel.DUW)
|
128 |
155 000
|
600
|
129 980
|
738
|
236 879
|
Schronienie |
- |
-
|
- |
- |
287
|
4032
|
-
poniedziałek, 16, lipiec 2007 11:54
-
Ruch w gminnej ewidencji działalności gospodarczej w 2008 roku
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX
|
X
|
XI
|
XII
|
Wpisy do EDG |
3
|
2 |
3 |
3 |
4 |
5
|
6
|
2
|
5 |
5
|
5
|
44
|
Wykreślenia z EDG
|
4
|
2 |
5 |
1 |
0 |
0
|
3
|
1
|
4
|
6 |
10 |
61 |
Zmiany działalności
gospodarczej |
4
|
3 |
0 |
2 |
1 |
1
|
1
|
1
|
1
|
2 |
2 |
29 |
-
poniedziałek, 16, lipiec 2007 12:19
-
Liczba podmiotów gospodarczych figurujących w gminnej ewidencji działalności gospodarczej w latach 2002 - 2011
Od 1 stycznia 2012 r. organem ewidencyjnym jest Minister Gospodarki, który prowadzi Centralną Ewidencję i Informację o Działalności Gospodarczej dostępną tutaj .
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009
|
2010
|
2011
|
176 |
173 |
175 |
207 |
209 |
209 |
193 |
190
|
201 |
183 |
-
czwartek, 05, lipiec 2007 22:58
-
Uchwała Nr XLI/198/06 w sprawie regulaminu utrzymania
czystości i porządku na terenie Gminy Męcinka została w częsci unieważniona rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego z dnia
15.03.2006
-
czwartek, 05, lipiec 2007 10:47
-
Przyjmujemy klientów:
w poniedziałek w godzinach 7:00 - 16:00; od wtorku do czwartku w godzinach 7:00 - 15:00; w piątek w godzinach 7:00 - 14:00
Wójt przyjmuje klientów w każdy poniedziałek w godz. 14:00 - 16:00.
Wzory formularzy wymaganych w konkretnych sprawach dostępne są na naszej stronie BIP w zakładce Przyjmowanie i załatwianie spraw
-
czwartek, 05, lipiec 2007 12:10
-
W urzędzie zatrudnieni są:
-
wójt, zastępca wójta, skarbnik gminy i sekretarz gminy
-
15 pracowników merytorycznych
Średnia wieku w urzędzie, bez pracowników
obsługi wynosi 41,5 lat
-
kobiety 41,2 lata
-
mężczyźni 42 lata
Struktura wiekowa:
Przedział wiekowy |
Ogółem |
Kobiety |
Mężczyźni |
20-30 |
5 |
4 |
1 |
30-40 |
3 |
2 |
1 |
40-50 |
10 |
6 |
4 |
>50 |
4 |
3 |
1 |
Wykształcenie w urzędzie, bez pracowników obsługi
Wskaźnik osób z wykształceniem wyższym wynosi 46%.
Wykształcenie wyższe posiada 9 osób następujących specjalności:
-
Administracja publiczna
-
Marketing i zarządzanie w edukacji
-
Sieci telekomunikacyjne
-
Ochrona wód i gleby
-
Zarządzanie przedsiębiorstwem
-
Budownictwo rolnicze
-
Prawo handlowe i gospodarcze
Wykształcenie średnie posiada 11 osób następujących specjalności:
-
Ogólnokształcące
-
Technik budowlany
-
Technik rolnik
Wynagrodzenie:
Średnie wynagrodzenie miesięczne brutto pracowników zatrudnionych na stanowiskach:
-
czwartek, 05, lipiec 2007 22:44
-
Główni wytwórcy odpadów komunalnych to:
oraz w niewielkim stopniu
2/3 odpadów komunalnych powstaje w gospodarstwach domowych, a 1/3 w obiektach
użyteczności publicznej i podmiotach gospodarczych, prowadzących działalność na
terenie gminy.
Odbiorem odpadów komunalnych z terenu
gminy zajmują się 3 firmy:
-
Przedsiębiorstwo
Produkcyjno-Usługowe i Handlowe „COM-D” Sp. z o.o. z Jawora,
-
Przedsiębiorstwo Usług
Komunalnych van Gansewinkel Sp. z o.o. z Legnicy,
-
Legnickie Przedsiębiorstwo
Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.z Legnicy.
Firmy te posiadają stosowne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie
zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Odpady są wywożone
poza teren gminy na składowiska w Jaworze, Legnicy, Jaroszowie oraz Pielgrzymce.
-
czwartek, 05, lipiec 2007 22:48
-
Na
terenie gminy Męcinka selektywna zbiórka odpadów została wprowadzona w 2005 r.
Na początku w pojemnikach siatkowych o pojemności 1,5
m3 zbierano odpady w postaci opakowań z tworzyw
sztucznych. W 2008 r. rozszerzono selektywna zbiórkę odpadów o zbiórkę szkła
(pojemniki typu dzwon o pojemności 1,5
m3), a w 2010 r. o zbiórkę papieru i makulatury
(pojemniki typu dzwon o pojemności 1,5
m3).
Obecnie
na terenie gminy, w 14 sołectwach rozstawionych jest:
-
30 pojemników na opakowania z tworzyw sztucznych,
-
20 pojemników na szkło,
-
16 pojemników na papier i tekturę.
Zakup
pojemników został sfinansowany ze środków własnych gminy, jak również z
funduszy pomocowych Unii Europejskiej.
-
czwartek, 05, lipiec 2007 22:56
-
I. Obowiązki mieszkańców
Użytkownik sprzętu przeznaczonego dla
gospodarstw domowych jest obowiązany do oddania zużytego sprzętu zbierającemu
zużyty sprzęt. Zabrania się umieszczania zużytego sprzętu łącznie z innymi
odpadami. Za zbierającego zużyty sprzęt uważa się prowadzącego punkt
zbierania zużytego sprzętu, w tym sprzedawcę detalicznego i sprzedawcę
hurtowego, oraz gminną jednostkę organizacyjną prowadzącą działalność w
zakresie odbierania odpadów komunalnych i przedsiębiorcę posiadającego
zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów
komunalnych.
II. Obowiązki sprzedawcy
Od 01 lipca 2006 r. sprzedawca
detaliczny i sprzedawca hurtowy są obowiązani przy sprzedaży sprzętu
przeznaczonego dla gospodarstw domowych do nieodpłatnego przyjęcia zużytego
sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych w ilości nie większej niż
sprzedawany nowy sprzęt, jeżeli sprzęt jest tego samego rodzaju.
III. Co oddajemy
1.
Wielkogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego (chłodziarki,
zamrażarki, pralki, suszarki do ubrań, zmywarki, mikrofalówki, grzejniki
elektryczne, wentylatory elektryczne, urządzenia klimatyzacyjne)
2.
Małogabarytowe urządzenia gospodarstwa domowego (odkurzacze, zamiatacze
dywanów, żelazka, tostery, frytownice, noże elektryczne, wagi)
3.
Sprzęt teleinformatyczny i telekomunikacyjny (komputery, laptopy (w tym
procesor, mysz, monitor i klawiatura), stacje robocze, notebooki, notepady,
kalkulatory kieszonkowe i biurowe, elektryczne i elektroniczne maszyny do
pisania, faksy, teleksy, telefony, telefony komórkowe, telefony bezprzewodowe)
4.
Sprzęt audiowizualny(odbiorniki radiowe, odbiorniki telewizyjne, kamery
wideo, sprzet hi-fi, wzmacniacze dźwięku)
5.
Sprzęt oświetleniowy(oprawy oświetleniowe do lamp fluorescencyjnych (z
wyjątkiem opraw stosowanych w gospodarstwach domowych), liniowe lampy
fluorescencyjne, kompaktowe lampy fluorescencyjne, niskoprężne lampy sodowe)
6.
Narzędzia elektryczne i elektroniczne, z wyjątkiem wielkogabarytowych,
stacjonarnych narzędzi przemysłowych (wiertarki, piły, maszyny do szycia)
7.
Zabawki, sprzęt rekreacyjny i sportowy (kolejki elektryczne i tory
wyścigowe, gry wideo, kieszonkowe konsole do gier wideo)
8.
Przyrządy medyczne, z wyjątkiem wszystkich wszczepianych i skażonych
produktów (sprzęt do radioterapii, sprzęt do badań kardiologicznych, sprzęt
do wentylacji płuc, analizatory)
9.
Przyrządy do nadzoru i kontroli (czujniki dymu, regulatory ciepła,
termostaty)
10.
Automaty do wydawania (automaty do wydawania: napojów gorących, butelek
lub puszek z zimnymi i gorącymi napojami, produktów stałych, bankomaty)
IV. Komu oddajemy
Wykaz firm zbierających zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny:
-
Legnickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.,
ul. Ścinawska 1, 59-220 Legnica, Składowisko Odpadów Komunalnych, ul. Dobrzejowska,
59 – 220 Legnica.
-
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych van Gansewinkel Legnica
Sp. z o.o., ul. Złotoryjska 170, 59-220 Legnica.
-
Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjne i Handlowe „COM-D” Sp.
z o.o., ul. Poniatowskiego 25, 59-400 Jawor.
- Inwestycje Sp. z o.o., ul. Wrocławska 19, 59-400 Jawor