-
piątek, 29, grudzień 2023 13:34
Gmina Męcinka zakończyła realizację projektu pn. „Ekopracownia – zielone serce szkoły przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Męcince” wdrażanego w 2023 r. w ramach Programu Priorytetowego WFOŚiGW „Program Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej”
Z nowo otwartej pracowni korzystać będą dzieci i młodzież z całego Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Męcince i innych szkół z terenu Gminy Męcinka – łącznie min. 500 osób w ramach działań edukacji bezpośredniej. Realizowane będą z wykorzystaniem różnorodnych form i narzędzi edukacyjnych tradycyjnych oraz innowacyjnych.
Z punktu widzenia potrzeb uczniów ważne jest aby nauka w pracowni ekologicznej sprzyjała rozwojowi uczniów, przyczyniała się do wzrostu zainteresowania przyrodą i inspirowania dzieci do podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego.
Dzięki wyposażeniu nowej pracowni realizacja celów programu z przyrody będzie w pełni możliwa. Edukacja ekologiczna i przyrodnicza będzie miała formę niezwykle ciekawą i przyjemną dla uczniów, co wpłynie na wzrost ich motywacji do nauki. Możliwość zastosowania takich środków dydaktycznych, jak: tablica interaktywna, rzutnik multimedialny, mikroskopy¸ symulatory procesów przyrodniczych pozwolą na bezpośrednią obserwację środowiska przyrodniczego oraz zjawisk w nim zachodzących.
Realizacja programu edukacyjnego w nowoczesnej pracowni pozwoli na znaczący wzrost świadomości ekologicznej, wiedzy i umiejętności uczniów oraz osiągania przez nich sukcesów. Zaangażowanie uczniów, rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego w aktywną ochronę przyrody przyczyni się do poprawy jakości i stylu życia. Nowoczesna edukacja ekologiczna będzie ukierunkowana na zapewnienie uczniom dostępu do wiedzy teoretycznej oraz wykorzystania jej w praktyce. W momencie gdy technologia zostaje zintegrowana z zajęciami, uczniowie stają się bardziej zainteresowani przedmiotami, których się uczą. Wtedy też uczenie staje się przyjemniejsze, a nauczanie tych samych rzeczy w nowy sposób sprawia dla każdego z uczniów frajdę. Co więcej, technologia może zdecydowanie zachęcić do bardziej aktywnego udziału w procesie uczenia się, co aktualnie może być trudne do osiągnięcia w tradycyjnym środowisku wykładowym. Dzięki odpowiednio dobranym narzędziom sposób nauczania może stać się ciekawszy i bardziej angażujący.
Wartość projektu: 48.651 zł
Dotacja z WFOŚiGW: 43.782,39 zł (90%)