-
czwartek, 11, styczeń 2024 10:27
Przedsięwzięcie związane z powstaniem ekopracowni OZE w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piotrowicach zgodny był z potrzebami uczniów i zakresem programu nauczania w tej szkole i licznymi tematycznymi akcjami ekologicznymi podejmowanymi przez w.w społeczność.
Realizacja zdania wpłynęła na:
- zwiększenie świadomości ekologicznej: wielu uczniów tej szkoły bierze udział w konkursach ekologicznych, jest coraz bardziej zainteresowanych tematyką ochrony środowiska i chce angażować się w działania proekologiczne. Przedsięwzięcie ekopracowni w szkole dostarczło wiele przydatnych informacji, pomocy i wzbogaciło narzędzia w praktycznym podejściu do ochrony środowiska.
- aktywne zaangażowanie uczniów: Ekopracownia stanowi platformę, gdzie uczniowie mają możliwość aktywnego uczestnictwa w projektach i działaniach związanych z ekologią. Mogą brać udział w prowadzeniu badań, ćwiczeń, czy obserwacji zjawisk i środowiska naturalnego. Tego rodzaju angażowanie uczniów w praktyczne działania ekologiczne pobudziło ich zainteresowanie tematyką i dało im poczucie wpływu na środowisko.
- rozwój umiejętności praktycznych: Ekopracownia jest miejscem, gdzie uczniowie zdobywają praktyczne umiejętności związane z ochroną środowiska. Uczą się o zrównoważonym, technologiach energooszczędnych, ekologicznych praktykach gospodarowania zasobami lub recyklingu. Ta praktyczna nauka może być przydatna zarówno dla uczniów zainteresowanych karierą związaną z ochroną środowiska, jak i dla tych, którzy chcą po prostu żyć bardziej ekologicznie.
- uczestnictwo w lokalnej społeczności: Przedsięwzięcie ekopracowni zapewniło uczniom szansę na aktywne uczestnictwo w lokalnej społeczności. Uczniowie dzięki dodatkowym korzyściom płynącym z projektu oraz działaniom towarzyszącym, organizują wydarzenia ekologiczne, współpracują z organizacjami pozarządowymi.
Dzięki uruchomieniu ekopracowni zapewniona będzie nowoczesna edukacja ekologiczna ukierunkowana na zagwarantowanie uczniom dostępu do wiedzy teoretycznej oraz wykorzystania jej w praktyce. Nauka w pracowni OZE umożliwia uczniom zdobycie umiejętności perspektywicznego myślenia, dzięki prowadzeniu obserwacji i doświadczeń, a także prowadzeniu zajęć w terenie oraz analizy ich wyników przy wykorzystaniu wyposażenia powstałej pracowni. To szansa dla małej szkolnej społeczności oraz środowiska lokalnego do wyraźnego zwiększenia świadomości ekologicznej jej mieszkańców.
Wartość projektu: 68.220 zł
Dotacja z WFOŚiGW: 61.398 zł (90%)