Kierownik referatu gospodarki komunalnej i środowiska (GK.I)
Jarosław Oksiński
18
76 871 34 46
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK.II)
Joanna Majewska
25
76 871 34 53
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK.II)
Małgorzata Cicha
17
76 871 34 45
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK.II)
Joanna Załuska
32
76 871 34 30
Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i nieruchomości (GP)
Joanna Zelent
26
76 871 34 54
Kierownik referatu Inwestycji (IW)
Paweł Sawicki
33
76 871 34 33
Wieloosobowe stanowski ds. Inwestycji (IW.II)
Alicja Błońska
38
76 871 34 38
Wieloosobowe stanowski ds. Inwestycji (IW.II)
Alina Markiewicz
38
76 871 34 34
Informatyk (IF)
Rafał Duczkowski
20
76 871 34 32
Radca prawny / Adwokat
Michał Regulski
35
76 871 34 35
Przewodniczący Rady Gminy
Waldemar Talar
36
76 871 34 37
Wykaz adresów e-mail pracowników Urzędu Gminy Męcinka
Stanowisko pracy
Imię i nazwisko
Adres e-mail
Biuro Obsługi Klienta (TK)
Anna Cieśla
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretariat Wójta Gminy
Agata Drozd
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zastępca wójta (ZWG)
Arleta Gregulska-Oksińska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Sekretarz Gminy (SG)
Zygmunt Melner
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Skarbnik Gminy (FN.I)
Dariusz Subocz
dariusz.suboczTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zastępca skarbnika (FN.VII)
Anna Strack
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. rady gminy i edukacji (OR)
Agata Drozd
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. innowacyjności i promocji (IP)
Justyna Popczyk
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. wydatków i rozliczeń budżetowych (FN.VI)
Ewelina Mitek
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. księgowości i budżetu (FN.II)
Barbara Szyszka
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. wymiaru podatków (FN.IV)
Katarzyna Magryś
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. podatków i opłat (FN.V)
Anna Turek
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. obywatelskich (OB)
Małgorzata Najwer
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. społecznych i rolnictwa (SR)
Joanna Jurkowska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. społecznych i bezpieczeństwa (BS)
Anna Lichman
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik referatu gospodarki komunalnej i środowiska (GK.I)
Jarosław Oksiński
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK.II)
Joanna Majewska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK II)
Małgorzata Cicha
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wieloosobowe stanowisko ds. gospodarki komunalnej i środowiska (GK II)
Joanna Załuska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Stanowisko ds. gospodarki przestrzennej i nieruchomości (GP)
Joanna Zelent
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik referatu inwestycji (IW)
Paweł Sawicki
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wieloosobowe stanowisko ds. inwestycji (IW II)
Alicja Błońska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wieloosobowe stanowisko ds. inwestycji (IW II)
Alina Markiewicz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
56.10.A Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne 56.10.B Ruchome placówki gastronomiczne 56.30.Z Przygotowywanie i podawanie napojów 56.29.Z Pozostała usługowa działalność gastronomiczna 56.21.Z Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering)
Organizacja imprez okolicznościowych oraz catering.
Właściciele oferują posiłki i wypieki domowej roboty.
Dzięki uprzejmości TVP Wrocław, Telewizji Jawor oraz Radio Plus Legnica które udostępniły nam materiały zrealizowane podczas dorocznych obchodów MK, możemy obejrzeć i wysłuchać je w naszym serwisie internetowym.
Przyznawanie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminny Męcinka na rok szkolny 2010/2011.
W roku szkolnym 2010/2011 wniosek należy składać do 15 września 2010 r. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Męcince.
Formularze wniosków oraz szczegółowe informacje dostępne są w siedzibie tut. ośrodka tel. 76 871-80-97.
Na podstawie:
- Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572; Nr 273, poz. 2703; Nr 281, poz. 2781; z 2005 r. Nr 17, poz. 788: Nr 122, poz. 1020; Nr 131, poz. 1091: Nr 167, poz. 1400; z 2006 r. Nr 144, poz. 1043; Nr 208, poz. 1532; Nr 227, poz. 1658; z 2007 r. Nr 42, poz. 273; Nr 80, poz. 542: Nr 115, poz. 791; Nr 120, poz. 818; Nr 180, poz. 1280; Nr 181, poz. 1292; z 2008 r. Nr 70, poz. 416; Nr 145, poz. 917; Nr 216, poz.1370; Nr 235, poz. 1618; z 2009 r. Nr 6, poz. 33; Nr 31, poz. 206; Nr 56, poz. 458; Nr 157, poz. 1241, Nr 219, poz. 1705; z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320)
- Uchwały Nr XXVII/168/09 Rady Gminy Męcinka z dnia 21 stycznia 2009 r. w sprawie
regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
zamieszkałych na terenie Gminy Męcinka
- Uchwały Nr XLIV/283/10 Rady Gminy Męcinka z dnia 30 czerwca 2010 r. zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Męcinka
- Uchwały Nr XLIV/282/10 Rady Gminy Męcinka z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Męcince do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu pomocy materialnej o charakterze socjalnym.
Prawo do pomocy materialnej posiadają:
uczniowie szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych oraz słuchaczom publicznych kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych – do czasu ukończenia kształcenia nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia,
wychowankowie publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży upośledzonym w stopniu głębokim, a także dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo ze sprzężonymi niepełnosprawnościami realizację odpowiedniego obowiązku szkolnego i obowiązku nauki – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki,
uczniowie szkół niepublicznych nie posiadających uprawnień szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych – do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki,
słuchacze niepublicznych kolegiów nauczycielskich i nauczycielskich kolegiów języków obcych – do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej jednak niż do ukończenia 24 roku życia.
Świadczeniami pomocy materialnej o charakterze socjalnym są:
- stypendium szkolne
- zasiłek szkolny
Stypendium szkolne może otrzymać: uczeń znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, wynikającej z niskich dochodów na osobę w rodzinie, w szczególności gdy w rodzinie występuje: bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe.
Miesięczna wysokość dochodu netto na osobę w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż 351 zł/ osobę w rodzinie ( art. 8 ust. 1 pkt. 2 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r.(Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz.1362 z późn. zm.).
Stypendium szkolne jest przyznawane na wniosek:
rodziców
pełnoletniego ucznia
dyrektora szkoły, kolegium nauczycielskiego, nauczycielskiego kolegium języków obcych, kolegium pracowników służb społecznych lub publicznych i niepublicznych ośrodków umożliwiających dzieciom i młodzieży upośledzonym umysłowo w stopniu głębokim w zajęciach rewalidacyjno wychowawczych, organizowanych zgodnie z odrębnymi przepisami, a także dzieciom i młodzieży z upośledzeniem umysłowym z niepełnosprawnościami sprzężonymi realizującymi odpowiednio obowiązek szkolny i obowiązek nauki- do czasu ukończenia realizacji obowiązku nauki.
Stypendium szkolne może być udzielone uczniom w formie:
całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału ucznia w zajęciach edukacyjnych lub wyrównawczych wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania, a także udziału w zajęciach edukacyjnych realizowanych poza szkołą,
pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym, w tym w szczególności zakup podręczników,
całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów związanych z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania,
świadczenia pieniężnego, jeżeli organ przyznający stypendium uzna, że udzielenie stypendium w formach, o których mowa w pkt. 1 – 3 nie jest celowe.
Formy stypendiów szkolnych, o których mowa w pkt. od 1 do 3 przyznawane jest w formie refundacji poniesionych kosztów, w związku z tym istnieje konieczność zbierania faktur i rachunków imiennych (wystawionych na wnioskodawcę) za poniesione koszty na cele edukacyjne.
Do wniosku o przyznanie stypendium należy dołączyć, tj:
decyzję właściwego organu w sprawie renty, emerytury, świadczenia przedemerytalnego, renty rodzinnej,
orzeczenie o stopniu niepełnosprawności,
zaświadczenie od pracodawcy o dochodach netto uzyskiwanych w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku,
dowód otrzymania alimentów,
zaświadczenie wystawione przez szkołę potwierdzające kontynuowanie nauki w szkole,
zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o statusie odpowiednio osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy,
zaświadczenie lub decyzja innych organów przyznających świadczenia pieniężne o otrzymywanych świadczeniach,
zaświadczenie z urzędu gminy o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych,
W stosunku do osób prowadzących działalność gospodarczą:
zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego o formie opodatkowania,
dokument potwierdzający od kiedy osoba prowadzi działalność gospodarczą,
zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego dotycząca działalności opodatkowanej podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych – za dochód przyjmuje się przychód z tej działalności pomniejszony o koszty uzyskania przychodu, obciążenie podatkiem należnym określonym w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych i składkami na ubezpieczenie zdrowotne określonymi w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, związane z prowadzeniem tej działalności oraz odliczonymi od dochodu składkami na ubezpieczenia społeczne niezaliczonymi do kosztów do uzyskania , określonymi w odrębnych przepisach, z tym że dochód ustala się, dzieląc kwotę dochodu z działalności gospodarczej wykazanego w zeznaniu podatkowym złożonym za poprzedni rok kalendarzowy przez liczbę miesięcy, w których podatnik prowadził działalność, a jeżeli nie prowadził działalności, za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczeniu tej osoby,
zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego dotycząca działalności opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne – za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczenie tej osoby.
zaświadczenie w przypadku uzyskaniu dochodu w ciągu 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku lub w okresie pobierania świadczenia z pomocy społecznej dochodu jednorazowego przekraczającego pięciokrotnie kwoty:
- kryterium dochodowego osoby samotnie gospodarującej, w przypadku osoby samotnie gospodarującej,
- kryterium dochodowego rodziny, w przypadku osoby w rodzinie ( kwotę tego dochodu rozlicza się w równych częściach na 12 kolejnych miesięcy, poczynając od miesiąca, w którym dochód został wypłacony).
Pouczenie:
Rodzice ucznia otrzymującego stypendium szkolne lub pełnoletni uczeń są zobowiązani niezwłocznie powiadomić organ, który przyznał stypendium, o ustaniu przyczyn, które stanowiły podstawę przyznania stypendium szkolnego.
Należność z tytułu nienależnie pobranego stypendium szkolnego podlegają ściągnięciu w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego oraz, który spełnia warunki dochodowe jak w przypadku stypendiów szkolnych.
Do wniosku o zasiłek szkolny należy dołączyć ewentualne dokumenty potwierdzające sytuację materialną rodziny, kserokopie dokumentu poświadczającego wystąpienie zdarzenia losowego np. zaświadczenie z policji, zaświadczenie straży pożarnej, dokument USC itp. oraz opinię dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszcza. Formy przyznania zasiłku szkolnego:
- świadczenie pieniężne na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym, - pomoc rzeczowa o charakterze edukacyjnym
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Mieszkańców Gminy Męcinka zachęcam do bezpośredniego kontaktu telefonicznego ze mną w każdy poniedziałek w godzinach od 8.00 do 11.00 pod numerem 76 871 34 48.
Mirosław Brzozowski Wójt Gminy Męcinka
WÓJT GMINY MĘCINKA W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW PRZYJMUJE INTERESANTÓW OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU W GODZINACH PRACY URZĘDU
W celu zagwarantowania osobom niesłyszącym i głuchoniemym funkcjonowania w społeczeństwie na zasadzie równości z innymi osobami, Urząd Gminy Męcinka zapewnia tłumacza języka migowego. Więcej: INFORMACJA DLA OSÓB NIESŁYSZĄCYCH I GŁUCHONIEMYCH